BMW M5 - modyfikacja na 930nm i 750km

BMW M5 to rwąca do przodu limuzyna, w której pomimo ogromnej mocy, znaleźliśmy spory potencjał na modyfikacje. 

Seryjne M5 F90 to obiekt kultu wszystkich fanów bawarskiej marki. Naszym zadanie było wykonanie takich modyfikacji, które po pierwsze dodadzą sporo mocy, ale z drugiej strony pozostawią te auto komfortowym do podróżowania i pokonywania długich tras po europie – gdyż właściciel pokonuje nim nawet 40 000 km rocznie! W związku z tym zrezygnowaliśmy z popularnej w tym modelu modyfikacji katalizatorów – pozostawiliśmy seryjne katy na miejscu, tak aby spędzanie wielu godzin za kółkiem nie sprawiało bólu głowy. 

Usuneliśmy filtr GPF montując środkową sekcję wydechu od firmy Milltek, a końcowy wydech zastapiliśmy tytanowym wydechem od marki Akrapovicz. Pod maską założyliśmy karbonowy układ dolotowy od Eventuri, wraz z kolankami dolotowymi do turbo. Te modyfikacje pozwoliły nam na podkręcenie mocy do 930 nm i prawie 750km.

Jednocześnie zadbaliśmy o podstawowe – ale często traktowane z przymróżeniem oka podczas takich modyfikacji – czynności serwisowe: wymianę oleju w silniku oraz skrzyni biegów i wymianę świec zapłonowych.

Teraz BMW M5 jest w pełni gotowe na ekspresowe zjadanie kilometrów na europejskich trasach.